Известие

Collapse
No announcement yet.

външна разлика между 1,6 и 1,8 в двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • външна разлика между 1,6 и 1,8 в двигателя

    привет на колегията,наскоро реших да се сдобия с още една 156-ца...само че с идеята да е 1,8понеже 1,6 я имам вече,поогледах тук там и ми изпадна една която ми хареса като цяло,отидох видях я допадна ми ,качих се покарах я малко по едни павета защото горните носачи бяха за смяна и предницата трещеше яко и почти не я настъпах...след няколко дена отидох броих парите и си я взех,и когато реших да я сръчкам та тя върви по спънато и от моята 1,6,викам си ок може да има за смяна я ламбда я дебитомер ще се смени и ще се оправи вървежа,нооо отивам в кат и там започна шоуто,номера на двигателя не отговарял на този на табелката който е отпред в близост до ключалката на предния капак,и по този номер излиза че е със сменян двигател и е мушнат 1,6,въпроса ми е как аз да разбера със сигурност че двигателя ми е 1,6,има ли някакви външни белези,понеже ми се струват еднакви...алфа 156 1999 GT

  • #2
    Хм, аз до колокото знам това на табелката е типа мотор, не серииния му номер, така че няма как да съвпадат. Провери в eper серииния номер на двигателя с който е излязла от завода и ще разбереш.


    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
      Хм, аз до колокото знам това на табелката е типа мотор, не серииния му номер, така че няма как да съвпадат. Провери в eper серииния номер на двигателя с който е излязла от завода и ще разбереш.
      а на пръв поглед няма ли нещо по което да се различават,в eper нищо не вдявам

      Comment


      • #4
        Номера на двигателя си е на самия двигател,не е на табелка.Вдигаш капака ,и някъде към края на блока на двигателя до скоростната кутия,най-вероятно ще се наложи да по зачистиш със фина шкурка.Дано съм помогнал.
        156 1,9 sportwagon

        Comment


        • #5
          На 1.6 щеката за маслото е по-къса ...май,не съм сигурен
          EXАlfa Romeo 156 1.8ТС 98г.+ кожа МОМО и капли тип ГTA
          Suzuki GSXF600 99г.
          Bravo 1.9 8V Multijet

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от KOCARA Покажи съобщение
            а на пръв поглед няма ли нещо по което да се различават,в eper нищо не вдявам
            http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...&MAKE=R&SBMK=R

            Като вкараш номера на рамата ще ти изкара и номера на двигателя с който е излязла от завода. Сравни го с номера на сегашния двигател, ако не си го прочел - намира се където е описал Дидо. Така поне ще знаеш дали е сменяван, иначе като външни разлики нямам представа.


            Comment


            • #7
              Значи, външно освен по смукателния колектор, аз лично друго не се сещам как ще може да ги различиш двата мотора!

              На 1.8 смукателния колектор е с ВИС (има едно "буренце" от страната на ремъците - прилагам и снимка).

              На 1.6 смукателния колектор е видимо по-малък и без ВИС (няма буренцето).

              За 100% сигурност виж номера, който е набит на блока и го пусни тук. Ако ти не знаеш как да провериш чрез него какъв е мотора, аз ще го направя
              Attached Files
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                Значи, външно освен по смукателния колектор, аз лично друго не се сещам как ще може да ги различиш двата мотора!

                На 1.8 смукателния колектор е с ВИС (има едно "буренце" от страната на ремъците - прилагам и снимка).

                На 1.6 смукателния колектор е видимо по-малък и без ВИС (няма буренцето).

                За 100% сигурност виж номера, който е набит на блока и го пусни тук. Ако ти не знаеш как да провериш чрез него какъв е мотора, аз ще го направя
                Лошото е че колектора може да си е неговия фабричния а да е сложен 1,6. Знаеш ли какво е творено? Единствения сигурен начин е да се разбере какъв е мотора е по хода на буталото
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                  Лошото е че колектора може да си е неговия фабричния а да е сложен 1,6. Знаеш ли какво е творено? Единствения сигурен начин е да се разбере какъв е мотора е по хода на буталото
                  Ендоскопска камера през отвор на развита свещ ?
                  ...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
                    Ендоскопска камера през отвор на развита свещ ?
                    Може и по прост уред, да речем отверка
                    Fiat Punto 1.4GT 1996
                    Hyundai Tucson 2.0 2007
                    Renault Clio 1.5 2019

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                      Значи, външно освен по смукателния колектор, аз лично друго не се сещам как ще може да ги различиш двата мотора!

                      На 1.8 смукателния колектор е с ВИС (има едно "буренце" от страната на ремъците - прилагам и снимка).

                      На 1.6 смукателния колектор е видимо по-малък и без ВИС (няма буренцето).

                      За 100% сигурност виж номера, който е набит на блока и го пусни тук. Ако ти не знаеш как да провериш чрез него какъв е мотора, аз ще го направя
                      ами въпросното буренце го имам а номера който е на двигателя и е точкуван е AR32104*2719126 ще напиша някои номера на ламаринената табелка motor engine 32201 version 932A3000 07 per ricambi 0264099

                      Comment


                      • #12
                        По този номер на блока наистина излиза, че е от 1.6.

                        Остава и номера с отвертката и хода на буталото, за да си 100% сигурен.

                        Щото, по принцип блока за 1.6 и 1.8 мисля е физически еднакъв, но коляновия вал и хода на буталото са различни.

                        Тоест единствената ти надежда да си 1.8 е, ако са ползвали само блок от 1.6, всичко друго да е от 1.8.
                        Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 12:31.
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13
                          честно казано не ми се вярва да е 1,8 1,6 я имам и знам как върви да не говорим че тази е още по спъната,ако беше 1,8 колкото и да не е ок щеше да се усеща тягата,и двете със 100 са на около 3000 оборота така че да ми е честита

                          Comment


                          • #14
                            Не може ли да се прецени по това дали има или няма вариатор? Би трябвало като се свали горния капак на ангренажа и се погледне, как е захванато ангренажното колело на всмукателния вал това да стане ясно.
                            Също така не би трябвало да има и клапан за управление на вариатора.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Има 1.6 105 коня без и 1.6 120коня с вариатор.
                              Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

                              Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
                              Fiat Brava JTD

                              Comment

                              Working...
                              X